دكان داری برخی مبلغین دینی عامل وحدت گریزی

دكان داری برخی مبلغین دینی عامل وحدت گریزی

محمد علی آذر شب كارشناس مسائل جهان اسلامآذر شب كارشناس مسائل جهان اسلام با تاكید براین كه عقب ماندگی تمدنی دلیل اصلی عدم دستیابی مسلمانان به وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است گفت : جهالت و دكان داری برخی از مبلغین دینی نیز كه دین برای آنها به دكان تبدیل شده از عوامل وحدت گریزی مسلمین است.

 

محمد علی آذر شب كارشناس مسائل جهان اسلام  با تاكید براین كه عقب ماندگی تمدنی دلیل اصلی عدم دستیابی مسلمانان به وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است گفت :  اسلام به احیا دعوت كرده به این معنی كه انسان ها از منیت و خودخواهی خارج شده و به سمت دگر خواهی بروند ،‌ انسانی كه خودخواه باشد و در لاك خود فرو رود مرده است و هیچ عزت و كرامتی ندارد.
وی با بیان این كه بالاترین دگرخواهی ها خداخواهی است تصریح كرد : قرآن كریم انسان ها را به توحید و خداخواهی و احیا دعوت كرده است زیرا احیای انسانی سه پیامد مهم دارد در درجه اول انسان ها  را به سمت اقدامات فكری ،‌ علمی ،‌جهادی ،‌اصلاحی و امر به معروف و نهی از منكر سوق می دهد.
كارشناس مسائل جهان اسلام ادامه داد :  دومین پیامد احیا ، عزت انسان است . انسان زنده احساس عزت كرده  و نمی گذارد به شخصیت و كرامتش توهین شود ولی شخص مرده این احساس را ندارد بنابراین مسلمانان نسبت به  آسیبی كه به عزتشان وارد می شود مقاومت می كنند و در نهایت به وحدت می رسند.
آذرشب باتاكید براین كه در جامعه اسلامی زنده، اسراییل به وجود نخواهد آمد خاطر نشان كرد :  وحدت زاییده احیا است و اگر می خواهیم به سمت تقریب  مذاهب اسلامی حركت كنیم در درجه اول باید انسان ها احیا شده و از لاك انزوای خود بیرون آیند و به سمت آرمان های اسلامی حركت كنند.
وی در پاسخ به این سوال كه موانع رسیدن به وحدت و تقریب چیست گفت :  جهالت و دكان داری برخی از مبلغین دینی از جمله این عوامل است ،  دین برای برخی مبلغان دینی به دكان تبدیل شده  و این افراد اعتقاد و ایمانی به خداوند ندارند.
كارشناس مسائل جهان اسلام افزود : عوامل خارجی نیز بر عدم رسیدن به وحدت دخیل هستند ،  دشمنان جهان اسلام با تمدن سازی ، تقریب مذاهب و وحدت مسلمانان مقابله می كنند.
وی تاكید كرد : كنفرانس وحدت اسلامی زمانی موفق می شود كه آغازی برای كار مستمر باشد ولی اگر مقطعی باشد و تنها با یك  اعلامیه پایانی خاتمه پیدا كند مثمر ثمر نخواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:دكان داری برخی مبلغین دینی عامل وحدت گریزی, | 17:39 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=